Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar då varan finns på lager. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi reserverar oss dock för lagersaldofel eftersom webbutikens lager delas med den fysiska butiken. Det kan alltså hända att en vara ser ut att finnas på lager men blivit såld i den fysiska butiken och inte hunnit bli uppdaterad. I de fall en vara inte finns på lager så kommer du bli kontaktad och meddelad om varan går att beställa hem igen.
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av transportföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportföretaget och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning är med DHL 69 kronor och redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 1800 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
FryksdalsDesign AB ansvarar inte för förseningar orsakade av Force Majeure, dvs. omständigheter som vi inte råder över så som krig, brand, naturkatastrof, ändrade bestämmelser från myndigheter, olika tekniska problem och felaktigheter eller förseningar hos våra leverantörer. Den typen av omständigheter medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits, gäller ej specialbeställda varor.
Returnerade varor ska alltid återsändas i oförändrat och oanvänt skick, i originalförpackning med tillhörande emballage och medföljande tillbehör och etiketter. Du ansvarar för risken vid returfrakt vilket innefattar bland annat att varan skadas eller kommer bort under returfrakten. Om produkten är skadad, använd eller inte helt komplett görs avdrag helt eller delvis på priset.
Vi följer Konsumentlagen som säger att du har rätt att reklamera en vara som har ett ursprungligt fel, t.ex. ett fabrikationsfel upp till 3 år efter inköpet. Reklamera felet inom rimlig tid från det att felet upptäcktes, normalt inom 2 månader. Detta gäller alltså inte fel och skador som uppstår på grund av oaktsamhet eller normalt slitage. Ta kontakt med oss vid ev. reklamation så att vi kan försöka lösa det på ett bra sätt.
Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med GDPR.
Informationen du lämnar om dig själv används av oss och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion direkt med oss. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen